Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2014 08:58 - Артрит и Стави
Автор: radomir1980 Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 669 Коментари: 0 Гласове:
0



НОРМАЛНО ЛИ Е ХОРА НАД 30г ДА ИМАТ ПРОБЛЕМИ СЪС СТАВИТЕ И КОСТИТЕ?КОИ СА ПРИЧИНИТЕ?АКО ВИ Е ПРИОРИТЕТ ВАШЕТО ЗДРАВЕ И КАК ДА СИ ПОМОГНЕМ САМИ- ФАКТИТЕ СА В ТАЗИ СТАТИЯ!МОЖЕ САМО ДА СЕ ЗАМИСЛИТЕ И ДА ДЕЙСТВАТЕ
За контакт:Радомир Вълчев 0878529232,0899247058
Артрит и стави - фактите
ртритът и ставните проблеми засягат 1 на всеки 5 възрастни
-6% от хората на възраст на и над 30 години имат чести болки в коленете
-Жените страдат от артрит два пъти по-често от мъжете
-В световен мащаб 1 на всеки 3 жени и 1 на всеки 12 мъже ще развият остеопороза
-Най-често срещаното заболяване във Великобритания е артрита (28%), следван от проблемите със сърцето (16,8%).
-През 2002 президентът Буш обяви борбата със заболяванията на косите като приоритет номер 1 и обяви годините от 2002 до 2011 като „Десетилетието на костите и ставите”.
Обичайте своя скелет – своите кости и стави
Замисляли сте се някога колко удивителен орган е вашия скелет? Може би, когато сте гледали фокуси със хора, филми на ужасите или купони за Хелоуийн – деня на Вси светии. В този контекст скелетът е нещо мъртво и безжизнено, но всъщност това схващане е много далече от истината.
Костта не е инертна материя; това е активна тъкан, която непрекъснато се променя. Тя съдържа живи клетки и мрежа от кръвоносни съдове и нерви. Вашия скелет, заедно с мускулите, не само ви позволява да се движите, той произвежда кръвни клетки в костния мозък, предпазва жизненоважните органи от увреждания, държи ви изправени и е склад на минерали. Това са основателни причини да се грижите за своите всички над 200 кости, да ги поддържате здрави през целия си живот, заедно със ставите, които ги свързват.

За щастие, на студентите по медицина вече не им се преподава, че намаляването на здравината и костната плътност са неразделна част от процеса на стареене. Това схващане вече е коренно променено, благодарение на непрекъснато нарастващия брой проучвания, показващи, че дори и в напреднала възраст костите могат да се поддържат в отлично състояния чрез добро хранене и здравословни навици. И така, никога не е твърде рано или твърде късно, за да се грижим за костите си. Вече настъпи момента да започнем!

Костта не е инертна материя; това е активна тъкан, която непрекъснато се променя.

Остеопорозата е много често срещано костно заболяване. Във Великобритания 3 милиона страдат от остеопороза, а 8 милиона – от остеопения – предшественик на остеопорозата. В световен мащаб 1 на всеки 3 жени и 1 на всеки 12 мъже ще развия остеопороза. Смята се, че до 2020 г. в САЩ половината от всички американци на възраст над 50 години ще са застрашени от остеопороза и ниска костна плътност. Америка е взела този проблем присърце. През 2002 президентът Буш обяви борбата със заболяванията на костите като приоритет номер 1 и обяви годините от 2002 до 2011 като „Десетилетието на костите и ставите”.
Според Световната Здравна Организация, остеопорозата се нарежда на второ място само след заболяванията на сърцето, които водят в класацията на здравословните проблеми.

Докато остеопорозата е много по-често срещана при жените, то една четвърт от мъжете на възраст над 60 години ще имат поне една остеопоротична фрактура през живота си. Наблюдава се тенденцията остеопорозата да засяга мъжете около 10 години по-късно в сравнение с жените. Но в момента, в който мъжа достигне 86 годишна възраст, вероятността да счупи бедрена кост е толкова голяма, колкото при жените.

Как да помогнем на ставите си – естествените средства срещу артрит са много ефикасни, от друга страна безопасни и се използват от хиляди хора. Някои са изпитали огромно облекчение от приема на природни лечебни средства и са решили, че природния отговор за артрит е отговорът към облекчаване на болките и същевременно не се тревожат от опасните странични ефекти, които причиняват алопатичните лекарства.

Цената на остеопорозата, както като финансово измерение – здравни услуги и на човешко ниво, така и като качество на живот, е огромна. Фрактурите, най-вече на бедрото, причиняват усложнения и увеличават смъртността значително – с около 20%. Често в следствие на фрактури се изпитва много болка, получава се изкривяване на гръбначния стълб, което води до деформация на стойката и смаляване на височина.
Въпроси, които да задавате!
-Отбележете всеки от следващите въпроси, които се отнасят до вас – Мъже и жени (за когото се отнася)
-Имате ли член на семейството си, който страда от остеопороза?
-Подлагали ли сте се на т. нар. „йо-йо” диети? Страдали ли сте от заболявания, като анорексия или булимия?
-На младини цикълът бил ли ви е нередовен? Имали ли сте по-продължителни периоди без месечен цикъл?
-В период на пост-менопауза ли сте?
-Преживяли ли сте ранна менопауза (преди навършване на 40 годишна възраст)?
-Претърпяли ли сте хистеректомия? Отстранени ли са яйчниците ви?
-Приемали ли сте някои лекарства – стероиди, хепарин, антикосвулсанти, диуретици? --Употребявали ли сте по-дълго време разхлабителни или антациди (лекарства против киселини в стомаха)?
-Имали ли сте проблеми със щитовидната или пара-щитовидната жлези?
-Пушач ли сте?
-Чупили ли сте си вече някоя кост?
-Пасивен ли сте?
-Ръстът ви намалява ли с годините?
-Консумирате ли повече алкохол (повече от 7 чашки седмично) или кофеин (повече от 2 чаши кафе или чай дневно)?
-Произходът ви европейски или африкански ли е?
-Имате ли стомашни / храносмилателни проблеми?
-Слаб ли сте? Костите ви тънки ли са?
-Бездетни ли сте?
-Претоварвате ли се физически?

В риск ли сте?
Ако сте отбелязали дори само един от въпросите, то вие сте изложен на по-висок от средния риск от намалена костна плътност, което повишава риска от остеопороза. Добре е да намалите алкохола и кофеина, да спрете да пушите, да следите с какво се храните и да започнете да правите умерени физически упражнения. Ако сте отбелязали повече от два въпроса, най-добре е да предприемете мерки още сега, за да намалите риска от остеопороза в бъдеще.

Отговорите:

Хранене: Тъй като артритът е възпалително заболяване, необходимо е да се храните с продукти, които имат противовъзпалително действие, каквито са например Омега 3 мастните киселини. Приемайте богати на Омега 3 мазни риби или ядки и семена, като например тиквено и сусамено семе, няколко пъти седмично; увеличете консумацията на сложни въглехидрати, като например зърнени и бобови храни, плодове и зеленчуци с тъмнозелени листа. Трябва да ядете и много червени и черни боровинки, тъй като те са „пълни” с антиоксиданти. Полезно би било да избягвате пшеницата, тъй като тя може да доведе до възпаления и да влоши симптомите. Според проучванията, повече от препоръчително е да се сведе до минимум консумацията на месо и особено на червено месо, тъй като вегетарианските ястия облекчават възпаленията.

Добавки: Известен брой хранителни вещества могат да облекчат артрита. Бромелинът, противовъзпалителен ензим, открит в ананаса може да помогне. Открито е, че джинджифилът притежава противовъзпалителни свойства, както и добавките, съдържащи Омега 3 (какъвто е продуктът на AquaSource “Комплекс Есенциални мастни киселини”). Според невролозите от университета в Питсбърг, добавките, съдържащи Омега 3 мастни киселини могат да облекчават артрита също толкова ефикасно, колкото и предписаните за него лекарства.
Ароматерапия: За остеоартрит можете да опитате загряваща ароматерапия от наколко ароматни есенции, за облекчаване на мускулни спазми, скованост и лоша циркулация. Смесете три капки джинджифил, три капки лавандула и четири капки черен пипер в 20 мл „масло-носител”. При ревматоиден артрит прибегнете до нежни, отпускащи противовъзпалителни масла: смесете две капки роза отто, две капки бял равнец и шест капки палмароза в 20 мл „масло-носител”. Ако усещате болка, не масажирайте ставите; вместо това нежно нанасяйте сместа около ставите.
Акупресура: Както акупунктурата, така и акупресурата могат да са в състояние да облекчат болката и подуването в следствие на артрит. Опитайте следните упражнения: натиснете месестата част на ципата на ръката между палеца и показалеца и задръжте около една минута. Това може да облекчи болките ви и бихте могли да го използвате, ако стресът обостря артритът ви. Също така можете да натиснете ципата между палеца и следващия пръст на двата си крака, отново за около минута.
Хомеопатия: Хомеопатичното лекарство bryonia се препоръчва често, ако сутрин се събуждате без болки, а симптомите ви се влошават с напредването на деня. Ако се будите сковани, но движенията ви раздвижват, опитайте rhus tox. И в двата случая използвайте потенция 6С сутрин и вечер в продължение на няколко дни. Спрете да ги пиете щом усетите подобрение на симптомите.
Затлъстяването е основният рисков фактор за остеопороза на коляното – факт е, че всеки свален килограм намалява напрежението върху коляното с 4 кг при хората с наднормено тегло и затлъстяване, страдащи от остеопороза на коляното.

Правилните хранителни добавки
За постигането на добри резултати е необходимо винаги, когато имате възможност, да избирате добри, силни и чисти източници на естествени съставки. Продуктът AquaSource Флексибилити съдържа 5 такива качествени съставки на регистрирани марки – всяка една от тях подкрепена от индивидуални клинични проучвания. Това не е правено никога досега и прави продуктът на AquaSource изключително мощен. В комбинация с чистотата и високата усвоимост на Trufil капсулата, продуктът Флексибилити поставя нова ера в поддържането на оптимално здрави стави.
Естествените съставки Глюкозамин, Хондроитин и Колаген създават нов и подсилват съществуващият хрущял. Освен това Хиалуроновата киселина изгражда наново и възстановява жизненоважния хрущял, намиращ се във всяка подвижна става.
Ефикасните нови добавки, каквато е Флексибилити, също така се стремят да намалят възпаленията и последващите ставни болки, съчетавайки естествени съставки като хмел, екстракт от маслинени листа и алое вера. Алое Вера се използва от векове, още от времето на Клеопатра, за лечение, облекчаване на изгорено и възпаления.
AquaSource Остео-Форте е друг нов забележителен продукт, съдържащ наскоро патентованите минерални източници: водораслови минерали – осигуряват във високо усвоима форма калций и магнезий от морски водорасли. Те са били използвани като добавки с отлични резултати през последните 30 години в Южна Африка, но до момента бяха непознати във Великобритания. Водорасловите минерали са изключително био-налични за човешкото тяло, тъй като те са органично свързани с растението. Такива минерали имат пореста структура с огромна повърхност, което увеличава излагането им на стомашна киселина, което пък от своя страна, позволява пълното разпадане на минералите. При химичен анализ, симулиращ същите условия като тези в стомаха, било открито, че 97% от водорасловия калций е разтворен, което го прави подходящ за усвояване.
Водораслите се събират живи и са студено пресовани, което означава, че са съхранени максимални количества от естествено съдържащите се хранителни вещества като ензими, витамини и антиоксиданти. Ако водораслите са третирани с топлина, то минералите биха оцелели, но количествата от другите полезни съставки значително биха намалели.
Продуктът AquaSource Остео-Форте съдържа всички минерали и хранителни вещества, от които всеки човек се нуждае, включително Витамин Д, Бор, ензими, йонни минерали и витамин К2– една напълно нова форма на витамин К, за която е научно доказано, че подпомага усвояването на калция и другите хранителни вещества. Водораслите от езерото Кламат са добавени, за да допълнят тази отлична комбинация.

“...показахме, че викамин K2 може да подобри както МСК (минералното съдържание на костите), така и геометрията на костите в критични области...”
MHJ Knapen, L J Schurgers, C Vermeer – Проучване на витамин K2, прието на 18 декември 2006
И: Комплекс Есенциални мастни киселини за подпомагане изграждането на лубриканти в онези стави, които имат нужда от това. Също така е установено, че пациентите с ревматоиден артрит имат по-голям дисбаланс на мастните кисели, отколкото здравите хора.
При няколко проучвания на пациенти е давано като добавка есенциални мастни киселини и са наблюдавани следните ползи: пациентите докладвали за намаляване чувствителността в ставите, няколко повлияли се стави и липса на сутрешна скованост.
Запомнете: „Добрите” мазнини ни поддържат здрави! А без ЕМК („добрите” мазнини) в храната си не можете да мислите, виждате, чувате, възпроизвеждате, тичате, та дори не можете да мръднете и един мускул. Следователно, ето защо те се наричат есенциални мастни киселини – защото това са онези мазнини, без които организмът не би функционирал правилно!

Библиография:
Д-р Мерилин Гленвил, PhD – „Въпросите, които трябва да задавате & отговорите им”
Пени Кроутър, BA, DN, Med, BANT – Обичайте своя скелет




Гласувай:
0
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: radomir1980
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 15946
Постинги: 16
Коментари: 0
Гласове: 2
Архив
Календар
«  Юни, 2017  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930